Strony

poniedziałek, 28 listopada 2016

Recenzja: Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć

Rok 2016 przyniósł wszystkim miłośnikom Harry'ego Pottera sporo powodów do radości. W lipcu światło dzienne ujrzała sztuka teatralna rozgrywająca się dziewiętnaście lat po wydarzeniach z Harry'ego Pottera i Insygniów Śmierci, ostatniej części cyklu, zaś listopadowe premiery kinowe zdominowały Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Autorka literackiego pierwowzoru przygód młodego czarodzieja tym razem samodzielnie napisała scenariusz filmu, a za kamerą stanął David Yates, który od 2007 roku wyreżyserował cztery części przygód Pottera.


piątek, 25 listopada 2016

Amerykański Wampir, tom 4


W czwartym tomie Amerykańskiego Wampira scenarzysta Scott Snyder odkrywa kilka kart z przeszłości Skinnera Sweeta, mamy m.in. okazję poznać bohatera z jego bardziej ludzkiej strony, jeszcze zanim został przemieniony w krwiopijcę. 



poniedziałek, 7 listopada 2016

Recenzje: Hrabstwo Harrow, tom 1 / Saga, tom 5

Pisząc o czwartym tomie Sagi delikatnie narzekałem na powtarzalność formuły komiksu i brak nowości. Tom piąty wynagradza te braki z nawiązką. Nowa sytuacja fabularna – rozdzielenie członków rodziny, których losy śledzimy od samego początku cyklu – wprowadza do komiksu zupełnie nową dynamikę. Na zmianę towarzyszymy Marko, który wraz z księciem Robotem IV, niegdyś swym największym wrogiem, próbuje odnaleźć bliskich; Alanie, która za wszelką cenę chce ochronić córeczkę i Gwendolyn szukającej lekarstwa dla umierającego łowcy nagród. Atrakcji nie brakuje, a rozdzielenie bohaterów, przypisanie im nowych ról i zmuszenie do interakcji z innymi postaciami tylko wychodzi fabule na dobre.



środa, 2 listopada 2016

Relacja: 7. American Film Festival - Wrocław 2016

Ulokowane w centrum Wrocławia Kino Nowe Horyzonty, gdzie w tym roku odbyła się już siódma edycja American Film Festiwal, łączy w sobie kameralna atmosferę kin studyjnych z wygodą multipleksów. Dwupiętrowa kondygnacja to w sumie dziewięć przestronnych sal, w których w tym roku puszczano filmy w pięciu blokach – pierwszy zaczynał się najwcześniej o 9:45, ostatni najpóźniej o 21. Filmy podzielono na trzynaście kategorii, wśród których znalazły się między innymi: highlights (produkcje szczególnie polecane uwadze publiczności przez organizatorów), konkurs filmów fabularnych spectrum, konkurs american docs czy retrospektywa Wima Wendersa zbierająca filmy nakręcone przez niego w Ameryce. Większości projekcji towarzyszyły prelekcje, spotkania z zaproszonymi gośćmi bądź dyskusje po seansie. Bogaty i różnorodny program sprawił, że w pięć dni bez znużenia obejrzałem dwadzieścia jeden filmów. I ciągle miałem ochotę na więcej.