Rok
2016 przyniósł wszystkim miłośnikom Harry'ego Pottera sporo
powodów do radości. W lipcu światło dzienne ujrzała sztuka
teatralna rozgrywająca się dziewiętnaście lat po wydarzeniach z
Harry'ego Pottera i Insygniów Śmierci,
ostatniej części cyklu, zaś listopadowe premiery kinowe
zdominowały Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.
Autorka literackiego pierwowzoru przygód młodego czarodzieja
tym razem samodzielnie napisała scenariusz filmu, a za kamerą
stanął David Yates, który od 2007 roku wyreżyserował
cztery części przygód Pottera.
Strony
▼
poniedziałek, 28 listopada 2016
piątek, 25 listopada 2016
Amerykański Wampir, tom 4
W czwartym tomie Amerykańskiego Wampira scenarzysta Scott Snyder odkrywa kilka kart z przeszłości Skinnera Sweeta, mamy m.in. okazję poznać bohatera z jego bardziej ludzkiej strony, jeszcze zanim został przemieniony w krwiopijcę.
poniedziałek, 7 listopada 2016
Recenzje: Hrabstwo Harrow, tom 1 / Saga, tom 5
Pisząc o czwartym tomie Sagi delikatnie narzekałem
na powtarzalność formuły komiksu i brak nowości. Tom piąty wynagradza te braki
z nawiązką. Nowa sytuacja fabularna – rozdzielenie członków rodziny, których
losy śledzimy od samego początku cyklu – wprowadza do komiksu zupełnie nową
dynamikę. Na zmianę towarzyszymy Marko, który wraz z księciem Robotem IV,
niegdyś swym największym wrogiem, próbuje odnaleźć bliskich; Alanie, która za
wszelką cenę chce ochronić córeczkę i Gwendolyn szukającej lekarstwa dla
umierającego łowcy nagród. Atrakcji nie brakuje, a rozdzielenie bohaterów,
przypisanie im nowych ról i zmuszenie do interakcji z innymi postaciami tylko
wychodzi fabule na dobre.
środa, 2 listopada 2016
Relacja: 7. American Film Festival - Wrocław 2016
Ulokowane
w centrum Wrocławia Kino Nowe Horyzonty, gdzie w tym roku odbyła
się już siódma edycja American Film Festiwal, łączy w
sobie kameralna atmosferę kin studyjnych z wygodą multipleksów.
Dwupiętrowa kondygnacja to w sumie dziewięć przestronnych sal, w
których w tym roku puszczano filmy w pięciu blokach –
pierwszy zaczynał się najwcześniej o 9:45, ostatni najpóźniej
o 21. Filmy podzielono na trzynaście kategorii, wśród
których znalazły się między innymi: highlights
(produkcje szczególnie polecane uwadze publiczności przez
organizatorów), konkurs filmów fabularnych
spectrum, konkurs american docs czy retrospektywa Wima
Wendersa zbierająca filmy nakręcone przez niego w Ameryce. Większości projekcji towarzyszyły prelekcje, spotkania z
zaproszonymi gośćmi bądź dyskusje po seansie. Bogaty i różnorodny
program sprawił, że w pięć dni bez znużenia obejrzałem
dwadzieścia jeden filmów. I ciągle miałem ochotę na
więcej.