Będąc na wakacjach w Rimini, nieoczekiwanie i zupełnym przypadkiem trafiliśmy z kumplem na konwent - RiminiComix Cosplay Convention 2019. Idziemy plażą i nagle mija nas grupa przebierańców: jakiś Deadpool z Pikachu pod pachą, ktoś z Overwatcha, kilka postaci z anime, na brzegu wyleguje się Mała Syrenka. Popatrzyliśmy na siebie ze zdziwieniem, a z każdym kolejnym krokiem cosplayerów - zarówno w pełni profesjonalnych strojach, jak i tych, trącących amatorką - było coraz więcej. Wkrótce dotarliśmy do parku Federico Felliniego (który był celem naszego spaceru). Tam też okazało się, że cały park zmieniono na przestrzeń festiwalową.
Strony
▼
wtorek, 30 lipca 2019
piątek, 19 lipca 2019
Criminal, tom 1: Tchórz. Lawless [Brubaker, Phillips] – recenzja
Ed Brubaker i
Sean Phillips współpracują od lat i dostarczają czytelnikom kolejne fascynujące
opowieści kryminalne. Niezależnie od tego, czy estetykę noir łączą z horrorem
(seria Fatale), czy składają hołd minionej epoce (Fade Out. Zaćmienie) ich
historie zawsze potrafią zaskoczyć fabułą i uwieść szorstką warstwą graficzną.
Czasem robią to, podążając dawno wytartymi ścieżkami, innym razem – łamiąc znane
zasady gatunku. Jak jest w przypadku ich drugiego wspólnego projektu,
oryginalnie wydanego w 2006 roku, który właśnie doczekał się polskiej edycji?
środa, 10 lipca 2019
Batman: Mroczny książę z bajki / Niezwyciężony Iron Man
Sięgając
po najnowszy komiks wydany w linii DC Deluxe, „Batmana: Mrocznego
księcia z bajki”, miałem nadzieję na powiew świeżości.
Zamknięta historia i europejski twórca mierzący się z legendą
Batmana – mogła to być miła odmiana od tworzonych taśmowo
komiksów z Nietoperzem z głównej serii. Co więc poszło nie tak?
niedziela, 7 lipca 2019
Spider-Man: Daleko od domu (2019, reż. Jon Watts) - recenzja
Istniało
ryzyko, że Spider-Man: Daleko od domu będzie kolejnym
sequelem-zapchajdziurą. Na szczęście twórcy doszli do wniosku, że
– by utrzymać uwagę odbiorców w czasach post-avengersowych –
muszą wprowadzić do filmu elementy, które rozwiną świat
przedstawiony i nadadzą mu nowy tor. Udało im się to nad wyraz
dobrze – świat po End Game nie tylko otwiera się na nowe
(zostańcie w kinie, by obejrzeć dwie sceny w trakcie i po
napisach), ale jednocześnie nie traci tego, co świadczyło o
wyjątkowości pierwszej odsłony przygód Parkera z Tomem Hollandem
pod maską Pająka. A było to wyważenie we właściwych proporcjach
komedii o nastolatkach oraz historii o uczeniu się odpowiedzialności
i ratowaniu świata. Innymi słowy w Daleko od domu, podobnie
jak w Homecoming, superbohaterska drama Spider-Mana nie
przytłacza równie ważnej dla historii Petera Parkera dramy
licealnej.
wtorek, 2 lipca 2019
Hellblazer, tom 1 [Azzarello, Corben, Dillon] - recenzja
John Constantine, mag z zawodu i dupek z zamiłowania, powraca na polski rynek po prawie 10 latach nieobecności. Po kilku tomach napisanych przez Gartha Ennisa i gościnnych występach np. w „Sadze o Potworze z Bagien” Alana Moore'a czy „Dniach pośród nocy” Neila Gaimana, przyszedł czas na wersję Briana Azzarello.