Będąc na wakacjach w Rimini, nieoczekiwanie i zupełnym przypadkiem trafiliśmy z kumplem na konwent - RiminiComix Cosplay Convention 2019. Idziemy plażą i nagle mija nas grupa przebierańców: jakiś Deadpool z Pikachu pod pachą, ktoś z Overwatcha, kilka postaci z anime, na brzegu wyleguje się Mała Syrenka. Popatrzyliśmy na siebie ze zdziwieniem, a z każdym kolejnym krokiem cosplayerów - zarówno w pełni profesjonalnych strojach, jak i tych, trącących amatorką - było coraz więcej. Wkrótce dotarliśmy do parku Federico Felliniego (który był celem naszego spaceru). Tam też okazało się, że cały park zmieniono na przestrzeń festiwalową.
wtorek, 30 lipca 2019
piątek, 19 lipca 2019
Criminal, tom 1: Tchórz. Lawless [Brubaker, Phillips] – recenzja
Ed Brubaker i
Sean Phillips współpracują od lat i dostarczają czytelnikom kolejne fascynujące
opowieści kryminalne. Niezależnie od tego, czy estetykę noir łączą z horrorem
(seria Fatale), czy składają hołd minionej epoce (Fade Out. Zaćmienie) ich
historie zawsze potrafią zaskoczyć fabułą i uwieść szorstką warstwą graficzną.
Czasem robią to, podążając dawno wytartymi ścieżkami, innym razem – łamiąc znane
zasady gatunku. Jak jest w przypadku ich drugiego wspólnego projektu,
oryginalnie wydanego w 2006 roku, który właśnie doczekał się polskiej edycji?
środa, 10 lipca 2019
Batman: Mroczny książę z bajki / Niezwyciężony Iron Man
Sięgając
po najnowszy komiks wydany w linii DC Deluxe, „Batmana: Mrocznego
księcia z bajki”, miałem nadzieję na powiew świeżości.
Zamknięta historia i europejski twórca mierzący się z legendą
Batmana – mogła to być miła odmiana od tworzonych taśmowo
komiksów z Nietoperzem z głównej serii. Co więc poszło nie tak?
niedziela, 7 lipca 2019
Spider-Man: Daleko od domu (2019, reż. Jon Watts) - recenzja
Istniało
ryzyko, że Spider-Man: Daleko od domu będzie kolejnym
sequelem-zapchajdziurą. Na szczęście twórcy doszli do wniosku, że
– by utrzymać uwagę odbiorców w czasach post-avengersowych –
muszą wprowadzić do filmu elementy, które rozwiną świat
przedstawiony i nadadzą mu nowy tor. Udało im się to nad wyraz
dobrze – świat po End Game nie tylko otwiera się na nowe
(zostańcie w kinie, by obejrzeć dwie sceny w trakcie i po
napisach), ale jednocześnie nie traci tego, co świadczyło o
wyjątkowości pierwszej odsłony przygód Parkera z Tomem Hollandem
pod maską Pająka. A było to wyważenie we właściwych proporcjach
komedii o nastolatkach oraz historii o uczeniu się odpowiedzialności
i ratowaniu świata. Innymi słowy w Daleko od domu, podobnie
jak w Homecoming, superbohaterska drama Spider-Mana nie
przytłacza równie ważnej dla historii Petera Parkera dramy
licealnej.
wtorek, 2 lipca 2019
Hellblazer, tom 1 [Azzarello, Corben, Dillon] - recenzja
John Constantine, mag z zawodu i dupek z zamiłowania, powraca na polski rynek po prawie 10 latach nieobecności. Po kilku tomach napisanych przez Gartha Ennisa i gościnnych występach np. w „Sadze o Potworze z Bagien” Alana Moore'a czy „Dniach pośród nocy” Neila Gaimana, przyszedł czas na wersję Briana Azzarello.
Subskrybuj:
Posty (Atom)