W latach 2002-2004 jedną z miliarda serii ze świata mutantów Marvela było „Weapon X” według scenariusza Franka Tieriego. Tytuł opowiadał o kolejnej inkarnacji agencji, która swego czasu przyczyniła się do stworzenia Wolverinea, Deadpoola oraz kilku innych postaci. Tieri miał wobec tytułu ogromne plany, ale nie dane mu było ich zrealizować. Seria sprzedawała się słabo i zamknięto ją po zaledwie 28 zeszytach, jej głównych wątków nigdy nie rozwiązano, a wykreowane przez scenarzystę postaci zostały w większości zapomniane.
sobota, 29 lutego 2020
środa, 26 lutego 2020
Dżentelmeni / El Camino
W "Dżentelmanach" Guy Ritchie wraca do korzeni, czyli kina gangsterskiego pożenionego z komedią równie gładko, co kosa wsadzona pod żebro. Niczym stary pies korzysta ze sprawdzonych sztuczek (slangowa nawijka w dialogach, zabawa chronologią w montażu, opowiadanie jednej historii w ramach innej historii etc.). Niektórzy to kupią i krzykną z entuzjazmem, że oto powrócił Ritchie jakiego znają z "Przekrętu" i "Porachunków", Ritchie na którego czekali od dekady. Inni wzruszą ramionami i stwierdzą bez przekonania, że "wszystko to już widzieli", w dodatku dekadę albo dwie temu.
piątek, 21 lutego 2020
Oscary 2020 - podsumowanie
Kolega poprosił mnie o komentarz do tegorocznego rozdania Oscarów, który mógłby zacytować w artykule. Finalnie moja wypowiedź nie trafiła do jego tekstu, a że nie lubię marnować naklepanych znaków ze spacjami (nawyk z czasów, gdy pracowałem jako copywriter), to wrzucam Wam małe podsumowanie poniżej.
sobota, 15 lutego 2020
Mister Miracle [Tom King, Mitch Gerads] - komiks roku?
Tom King pokazał, że potrafi pisać oryginalne komiksy superbohaterskie bez wywracania wszystkiego do góry nogami. Skupienie się na miej eksploatowanych bohaterach, zakorzenienie w codzienności (mimo całego nadprzyrodzonego naddatku wynikającego z konwencji), a także namiastka filozoficznej rozprawy – wszystko to przesądziło o sukcesie „Visiona”. Wszystko to obecne jest też w „Mister Miracle”, za którego King wraz z rysownikiem, Mitchem Geradsem, zostali uhonorowani nagrodą Eisnera za najlepszą serię limitowaną w 2018 roku. Czy strategia twórcza, która zadziałała przy okazji postaci Marvela, sprawdziła się w przypadku trzecioligowego bohatera DC?
wtorek, 11 lutego 2020
Recenzja: DMZ – Strefa zdemilitaryzowana
Pierwszy tom „DMZ” ukazał się po polsku w 2008 roku za sprawą nieistniejącego już wydawnictwa Manzoku. W styczniu 2020 po serię Briana Wooda (scenariusz) i Riccardo Burchielliego (rysunki) ponownie sięgnęło wydawnictwo Egmont, dając czytelnikom album w twardej oprawie o podwójnej objętości (10 oryginalnych trejdów w nowej polskiej edycji zamknie się w sumie w pięciu tomach) i z nowym tłumaczeniem, za które odpowiada Tomasz Kłoszewski.
sobota, 8 lutego 2020
Oscary 2020: Historia statuetki oscarowej i garść ciekawostek
Legenda głosi, że w 1927 roku Cedric Gibbons podczas nudnego przyjęcia naszkicował charakterystyczną statuetkę na serwetce, później udoskonalił swój projekt pracując z modelem, Emilio Fernandezem. Statuetka została oficjalnie nazwana Oscarem w 1939 roku – po tym, jak Margaret Herrick zauważyła, że nagroda przypomina jej wujka Oscara (niektóre źródła podają, że nazwa wywodzi się od wujka Betty Davis). Nie można oczywiście zapomnieć o rzeźbiarzu, który wykonał odlew złotego posążka na podstawie szkiców Gibbonsa. Był nim George Stanley.
piątek, 7 lutego 2020
Snow Blind [Ollie Masters, Tyler Jenkins] - recenzja
„Snow Blind” zainteresowało mnie ze względu na osobę rysownika albumu, Tylera Jenkinsa. Jego trzy tomy „Grass Kings” zachwycały oniryczną kreską i wyczuciem kadru, więc po kryminał w śnieżnej scenerii napisany przez Ollie Mastersa sięgnąłem bez wahania. Po odłożeniu albumu na półkę może nie byłem tak zadowolony, jak po lekturze opowieści o Królestwie Traw, ale trudno się tu do czegoś naprawdę przyczepić.
Subskrybuj:
Posty (Atom)