W
piątym tomie epopei o Batmanie pisanej przez Scotta Snydera i
ilustrowanej kreską Grega Capullo jeszcze raz (tak jak w części 4)
wracamy do samych początków zamaskowanego mściciela. W Gotham grasuje
Doktor Śmierć wstrzykujący swoim ofiarom specyfik powodujący rozrost
kości i przeobrażający ludzi w makabrycznie zdeformowane stwory wyjące z
bólu. Do tego wszystkiego Riddler odcina prąd w całym mieście,
pogrążając świat w ciemności… Po pewnym czasie wszystko pokrywa
bujna roślinność (dzięki tajemniczej recepturze dr Pameli Isley), zaś
mieszkańcy miasta są zdani na łaskę i niełaskę Edwarda Nygmy…
czwartek, 28 maja 2015
poniedziałek, 25 maja 2015
Wywiad z Johnem Laymanem - "Nie możesz kontynuować serii, w której wszyscy giną" (Komiksowa Warszawa 2015)
Z Johnem Laymanem, autorem bestsellerowej serii „Chew” oraz
„Batman: Detective Comics”, rozmawialiśmy o zabijaniu komiksowych
postaci, pracy dla Image Comics, Robercie Kirkmanie i „Avatarze”
Camerona.
piątek, 22 maja 2015
Mad Max: Fury Road - recenzja!
Seria George’a Millera długo szukała własnej tożsamości. Zaczęło się od
brutalnego, policyjnego kina samochodowego poruszającego motyw zemsty,
które w drugiej części cyklu przeszło w archetypiczne z dzisiejszego
punktu widzenia post-apo, by następnie wymieszać tę stylistykę z Kinem
Nowej Przygody spod znaku Spielberga i Lucasa w (niemal) familijnym
wydaniu dla całej rodziny. Dzięki swej niejednoznaczności, rewolucyjnej
wizji pustynnego świata po apokalipsie, wyraźnej nutce szaleństwa i
charyzmatycznemu bohaterowi trylogia Millera ma dziś status kultowej. Na drodze gniewu zbiera wszystkie najlepsze elementy poprzedników i zgodnie z dzisiejszymi standardami podnosi je do potęgi – świat Mad Maxa jeszcze nigdy nie był tak szalony.
wtorek, 19 maja 2015
500! Anonimowy Grzybiarz vs. Szafa Pełna Głodu
500 wpis, kto by przypuszczał!
Z tej okazji niesamowitym rysunkiem uraczył mnie prężny rysownik Grzegorz "GIP" Pawlak. Wielkie dzięki, stary... przyjacielu! Mam nadzieję, że w tym roku uda nam się zrobić wspólny komiks na konkurs MFK, bo pomysł jest od dawna, tylko trzeba go trochę uaktualnić.
Niżej zajawka, zaś w rozwinięciu fenomenalna praca w pełnej okazałości. I słów kilka, jakem Anonimowy Grzybiarz!
niedziela, 17 maja 2015
Relacja: Komiksowa Warszawa 2015 (6. Warszawskie Targi Książki) - prężny festiwal
Czym inspirował się John Layman pisząc Gambita i jakie są jego ulubione serie komiksowe? Co łączy Judith
Vanistendael i hiszpańskiego ochroniarza? Ilu twórców utrzymuje się z
komiksowania w Finlandii? Ile Image Comics płaci za planszę?
Trzeci komiksowy festiwal w 2015 roku zaliczony. Po Wrocławiu i Krakowie przyszedł czas na wizytę w stolicy. Komiksowa Warszawa ponownie odbywała się przy okazji Warszawskich Targów Książki, jak zawsze były to bardzo miłe dwa dni, spędzone wśród znajomych, przyjaciół i komiksowych idolów. Zgodnie z sugestiami czytelników skupię się na spotkaniach, gościach, informacjach wartych poznania, które mogą być cenne dla wszystkich, którzy z różnych przyczyn festiwal ominęli. Obiecuję, że nie będzie o piwie i kolegach. No, prawie.
Trzeci komiksowy festiwal w 2015 roku zaliczony. Po Wrocławiu i Krakowie przyszedł czas na wizytę w stolicy. Komiksowa Warszawa ponownie odbywała się przy okazji Warszawskich Targów Książki, jak zawsze były to bardzo miłe dwa dni, spędzone wśród znajomych, przyjaciół i komiksowych idolów. Zgodnie z sugestiami czytelników skupię się na spotkaniach, gościach, informacjach wartych poznania, które mogą być cenne dla wszystkich, którzy z różnych przyczyn festiwal ominęli. Obiecuję, że nie będzie o piwie i kolegach. No, prawie.
Zapraszam do czytania.
środa, 13 maja 2015
498 - Na tropie H. P. Lovecrafta - recenzja komiksu Fatale: Diabelski interes
Snuff
films to nielegalne produkcje popularne w latach 70. uwieczniające
na taśmie 8mm sceny tortur, a nawet prawdziwe morderstwa i samobójstwa. Właśnie
wokół takiego „filmu ostatniego tchnienia” kręci się akcja drugiego tomu Fatale Brubakera i Phillipsa.
W Diabelskim interesie po raz kolejny fabuła toczy się dwutorowo: współcześnie i w latach 70. gdzie tajemnicza i nieziemsko piękna Josephine pomaga dwójce uciekinierów. Niespełniony aktor i jego ranna towarzyszka w nieprzyjemnych okolicznościach weszli w posiadanie wiadomej taśmy celuloidowej, a ich śladem podąża bezlitosna sekta. W tym świecie Hollywood to miejsce mroczne i brutalne, gdzie trup ściele się gęsto, każdy goni za sławą, a twarde narkotyki to chleb powszedni. Fabryka Snów? Raczej koszmarów.
W Diabelskim interesie po raz kolejny fabuła toczy się dwutorowo: współcześnie i w latach 70. gdzie tajemnicza i nieziemsko piękna Josephine pomaga dwójce uciekinierów. Niespełniony aktor i jego ranna towarzyszka w nieprzyjemnych okolicznościach weszli w posiadanie wiadomej taśmy celuloidowej, a ich śladem podąża bezlitosna sekta. W tym świecie Hollywood to miejsce mroczne i brutalne, gdzie trup ściele się gęsto, każdy goni za sławą, a twarde narkotyki to chleb powszedni. Fabryka Snów? Raczej koszmarów.
piątek, 8 maja 2015
Age of Ultron: potwór Frankensteina z kompleksem Edypa
Ultron zadebiutował w 54. numerze regularnej serii The Avengers w 1968 roku
pod postacią Crimson Cowla – odzianego w szkarłat od stóp do głów
złoczyńcy, który przewodził kolejnej reinkarnacji grupy Masters of Evil.
Złoczyńcy szybko zostali pokonani przez Mścicieli, zaś sam Ultron
uciekł, by dopracować swój diaboliczny plan zniszczenia ludzkości.
Stworzył androida na swoje podobieństwo, któremu nakazał zniszczenie
supergrupy. Nie przewidział jednak, że Vision stanie po stronie dobra i
pomoże Mścicielom. Dzięki niemu udało im się pokonać Ultrona oraz zdobyć
informacje na jego temat. Tak naprawdę mordercza maszyna była tworem
jednego z członków-założycieli Avengers: doktora Henry’ego Pyma noszącego kilka pseudonimów, spośród których chyba najbardziej znany to Ant-man.
poniedziałek, 4 maja 2015
496 - Powrót syna marnotrawnego: Hellboy w piekle
Burza i pasja stanowiły idealne zamknięcie sagi o Czerwonym Chłopcu,
który wyrzekł się swojego destruktywnego przeznaczenia i w obronie ziemi
okładał pięściami wszelkiej maści szkaradztwa. Hellboy pierwszy raz
pojawił się w 1993 roku, zaś ostatni (jak mogło się wydawać) tom jego
przygód został opublikowany w wydaniu zbiorczym w roku 2012. W grudniu
tego samego roku do sklepów trafiła kontynuacja serii – pierwszy zeszyt Hellboya w piekle.
W Polsce właśnie ukazał się pierwszy tom nowej serii o podtytule Zstąpienie. Zbierające pierwsze pięć zeszytów wydanie w niczym nie ustępuje najlepszym momentom z „oryginalnego” cyklu. To bezpośrednia kontynuacja Burzy i pasji – w wyniku wydarzeń tam przedstawionych Czerwony trafia do tytułowej otchłani, jednak nie jest to już miejsce wypełnione agonalnymi krzykami potępionych i spowite wiecznym ogniem. Piekło Mignoli przytłacza ciszą i pustką. Niemal wszyscy jego mieszkańcy opuścili je w pośpiechu, a ci, których na swej drodze spotka Hellboy, budzą raczej nasze współczucie nili przerażenie. To puste naczynia napędzane szaleństwem bądź strachem, których potęga dawno przeminęła.
W Polsce właśnie ukazał się pierwszy tom nowej serii o podtytule Zstąpienie. Zbierające pierwsze pięć zeszytów wydanie w niczym nie ustępuje najlepszym momentom z „oryginalnego” cyklu. To bezpośrednia kontynuacja Burzy i pasji – w wyniku wydarzeń tam przedstawionych Czerwony trafia do tytułowej otchłani, jednak nie jest to już miejsce wypełnione agonalnymi krzykami potępionych i spowite wiecznym ogniem. Piekło Mignoli przytłacza ciszą i pustką. Niemal wszyscy jego mieszkańcy opuścili je w pośpiechu, a ci, których na swej drodze spotka Hellboy, budzą raczej nasze współczucie nili przerażenie. To puste naczynia napędzane szaleństwem bądź strachem, których potęga dawno przeminęła.
Subskrybuj:
Posty (Atom)