> expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

sobota, 28 sierpnia 2021

MFF Nowe Horyzonty 2021 - relacja dla ExuMag

Powrót do Wrocławia na Nowe Horyzonty był w tym roku dla wielu osób czymś szczególnym. Ze względu na pandemię poprzednia edycja odbyła się jedynie w wersji online. Nieopisaną przyjemność sprawiły więc rzeczy pozornie zwyczajne: możliwość oglądania filmów na wielkim ekranie, siedząc w kinowym fotelu, wśród żywo reagującej publiczności. A było co oglądać! (...)


W ramach sekcji konkursowej Nowych Horyzontów wyświetlono filmy m.in. z Austrii, Francji, Iranu, Polski, Tunezji, Ameryki czy Wietnamu. Zwycięskim obrazem okrzyknięto “Theo i jego metamorfozy” (reż. Damien Odoul), wyróżnienie przyznano egipskim “Piórom” (reż. Omar El Zohairy), a nagrodę publiczności zdobył libański dramat “Śmierć niewinności i grzech nieistnienia” (reż. George Peter Barbari). W mojej opinii właśnie ten ostatni tytuł jest szczególnie wart uwagi. Potrafi świetnie uchwycić chłopięcą beztroskę towarzyszącą trzem kolegom, którzy planują stracić dziewictwo. Jednocześnie, przez monologi wewnętrzne pozwalające na wniknięcie w umysł bohaterów, letni klimat podszyty jest mrokiem. Ich profetyczny charakter ujawnia przyszłość chłopców, a ta często maluje się w szarych barwach. Ten dualizm czyni całość nieoczywistą, a dodając do tego przemyślaną pracę kamery oraz naturalne dialogi, otrzymujemy małe-wielkie kino.


Podobnie jak przedpremierowa recenzja filmu "Najmro. Kocha, kradnie, szanuje". Zapraszam.

Brak komentarzy: